E-mailmarketing is voor de meeste marketeers hun dagelijkse beslommeringen als het gaat om interactie met hun prospects en klanten. E-mails kunnen worden gesegmenteerd, gepersonaliseerd en geautomatiseerd, terwijl de relevantie voor het gesprek met de klant behouden blijft. Maar om de effectiviteit van uw e-mailberichten te behouden, is het belangrijk om de toegevoegde waarde voor uw abonnees te begrijpen.
Het optimaliseren van e-mailcampagnes is een proces
E-mail is een communicatiemechanisme tussen twee bestemmingspagina's. De eerste landingspagina / formulier is de opt-in om de mensen te overtuigen om te communiceren en een communicatie met u te hebben. De tweede bestemmingspagina komt in beeld wanneer een e-mail het doel bereikt om de interesse van de abonnee en de bestemmingspaginagidsen te verhogen / aanvullende informatie aan hen verstrekt. Het algemene proces dat moet worden gevolgd in een e-mailcampagne is dus:
- U legt een e-mailadres vast van relevante prospects
- Laat ze je e-mails openen
- Interesse hen om op uw oproep tot actie te klikken
- Geef meer informatie op de bestemmingspagina
- De volgende hiërarchie bij het optimaliseren van uw e-mailcampagnes is dus:
E-mail ontvangst> E-mail Openen> E-mail kliks> Landingspagina
Het bieden van toegevoegde waarde aan uw e-mailopnameDe rol van een formulier voor het vastleggen van e-mail of andere opt-in-methoden laat zien dat het de moeite waard is om een gesprek met u te voeren over de problemen waarmee u momenteel wordt geconfronteerd. Bovendien moet de tool voor het vastleggen van e-mails de prospects laten zien dat er meer waarde is vergeleken met de abonnementskosten.
Hoewel uw abonnees geen geld betalen om aan uw mailinglijst te worden toegevoegd, zijn de kosten in dit verband hun e-mailadres en de risico's of angsten met betrekking tot het delen van het e-mailadres, aangezien e-mailmarketing berucht is vanwege spamming. En daarnaast de moeite van het nemen van enige tijd uit hun schema om te kijken naar uw e-mail.
U moet dus voldoende waarde bieden aan de abonnee op de pagina voor het vastleggen van leads, om de kosten van inschrijving voor hen te overbruggen.
Idealiter begin je met het verzamelen van de naam en het e-mailadres wanneer je prospects zich abonneren. Nu stuurt u een welkomst-e-mail die hen vraagt om hun profiel in te vullen. Dit helpt u om geraffineerde informatie over uw abonnees te krijgen. Op dit moment kunt u lichte wrijving ervaren, omdat de meeste mensen mogelijk niet bereid zijn om hun informatie te delen en door te zeggen dat u hen beter van dienst kunt zijn met gepolijst e-mailexemplaar, kunt u de onwil aanzienlijk verminderen.
Bovendien kunt u, afhankelijk van uw branche en wat u aanbiedt, ook progressieve profilering uitvoeren, waarbij de pagina die uw abonnees bezoeken geleidelijk aan zal vragen om een nieuw formulierveld in te vullen telkens wanneer zij het bezoeken.
Bijvoorbeeld, eerste bezoek verzamelt de voornaam en het e-mailadres, het volgende bezoek vraagt naar de bedrijfsnaam en de sterkte van de medewerker. Bij een volgend bezoek wordt gevraagd in welke producten zij wellicht geïnteresseerd zijn om meer te weten te komen. Op deze manier verkrijgt u geleidelijk aanvullende informatie over uw abonnees en het is alleen mogelijk als u redenen hebt waarom de abonnees u herhaaldelijk bezoeken.
Optimaliseer uw e-mails
In het geval van e-mails zijn er over het algemeen veel factoren die wegen, met betrekking tot de prestaties en efficiëntie. Toch wordt het optimaliseren van e-mails eenvoudig wanneer u het vereenvoudigt, dat een effectieve e-mail erin slaagt om 2 acties van de abonnee te krijgen.
- 1ste is dat uw e-mails worden geopend
- Als tweede actie probeer je een aantal openers te krijgen om op de call-to-action-knop te klikken
Wat roept iemand op een e-mail te openen?
Het eerste element dat van invloed is op de open rente is de van-naam of de afzendernaam. Wanneer u een e-mail ontvangt van iemand die u kent, is de kans groter dat u de e-mail opent. Soms vergeten marketeers dat e-mails vanaf het begin geen marketingmechanisme waren, maar als een communicatiekanaal, en dus humaniseren door een herkenbare Van-naam toe te voegen.
Tip : Zorg altijd voor een herkenbare van-naam.
De andere belangrijke e-mailelementen die van invloed zijn op open rates zijn de onderwerpregel & de preheader. Elke marketeer weet dat de onderwerpregels en de koptekst samen moeten fungeren als de haak voor iemand om de e-mail te openen om verder te lezen. Maar wat hier begrepen moet worden, is dat, aangezien elke e-mailmarketeer zal proberen om suspense te creëren met behulp van hun onderwerpregels, het moeilijk is voor uw onderwerpregels om voldoende waarde te geven aan de open rate bij het concurreren met anderen in een overvolle inbox. Hoewel andere factoren ook van kracht worden, is het testen van je onderwerpregel soms net zo eenvoudig als alleen maar kijken vanuit een drukke inbox en uitzoeken wat eruit zou komen.
Dit is met name een uitdaging omdat de meeste marketeers de neiging hebben om hun onderwerpregels te analyseren wanneer ze een e-mail instellen in hun ESP- of e-mailplatform en het ziet er zo geweldig en aantrekkelijk uit. Maar dat is niet hoe de e-mail wordt ervaren in de inbox van de abonnee en daarom stuur je altijd een testmail naar iemand in je team en vraag je hen wat ze van de onderwerpregel vinden wanneer ze zich in een overvolle inbox bevinden.
Tip : stuur een e-mail naar een overvolle inbox en wijs af hoe effectief uw e-mail onderwerpregel is.
Een van de verborgen elementen in uw e-mails die de open rates aanzienlijk verhoogt, is waardevolle en nuttige inhoud. Hoewel een herkenbaar Van naam en nieuwsgierigheidsverhogend onderwerp invloed heeft op het open tarief, wanneer u 3 e-mails verzendt met inhoud die uw abonnee verwacht te helpen, wordt de 4de e- mail niet alleen geopend vanwege onderwerpregel en Van-naam.
Tip : verzend kwaliteitsinhoud waarnaar uw abonnee op zoek is en uw open tarief wordt automatisch verbeterd.
Wat je moet doen, is omhoog gaan. Als je de andere e-mail ziet, blijf je daarboven steken en dat grijpt e-mail, kan je vasthouden of praten, je kent de effectiviteit van berichten. ik wil alleen specifiek weten. Het is de e-mailconversie die hier wordt gereduceerd en dat is dat.
Hoe kan iemand iemand laten klikken of actie ondernemen in uw e-mail?
De klikfrequentie van uw e-mail hangt alleen af van de effectiviteit van het bericht dat u uit uw e-mail overbrengt. Zodra uw abonnee de e-mail opent, moet u actie ondernemen en dat hangt puur af van de effectiviteit van de berichten. MECLabs hebben een vergelijking geformuleerd over het optimaliseren van de doeltreffendheid van e-mailkopieën.
Relevantie voor de klant
Het niveau van relevantie dat u in uw e-mailexemplaar kunt opnemen, is gebaseerd op de informatie die u over uw abonnees hebt. Met verschillende verzamelde informatie kunt u uw abonnees in meerdere lijsten segmenteren en begrijpen waar ze mogelijk in geïnteresseerd zijn.
Als u zich bijvoorbeeld in de reis- en horecabranche bevindt, vraagt u mensen zich te abonneren op een andere lijst op basis van hun locatie waar ze naartoe willen reizen. Op basis van de antwoorden verdeelt u uw lijst in 3 segmenten, namelijk Florida, Californië en Hawaï. Wanneer u nu een e-mail stuurt met informatie over themaparken of plaatsen om met een klein budget naar de Florida-verzendlijst te gaan terwijl u een afzonderlijke e-mail met een lijst met resorts of luxueuze reisspakketten naar de e-maillijst van Hawaï verzendt, geeft u relevante informatie aan uw abonnees.
Daarnaast realiseer je je dat mensen die geïnteresseerd zijn in reizen naar Florida meer geïnteresseerd zijn in het budget, terwijl de mensen die bij de Hawaii-maillijst behoren meer geïnteresseerd zijn in het luxe aspect. Op deze manier optimaliseert u de volgende e-mailexemplaar om de prijs van verschillende pakketten in de e-maillijst van Florida te tonen, terwijl u zich richt op het benadrukken van de luxe voor diegenen die op Hawaï een e-maillijst hebben.
Zoals we eerder hebben besproken over het optimaliseren van de e-mailopname, door geleidelijk andere informatie te verzamelen, bouwt u een klantprofiel op van uw abonnees en dit helpt enorm bij het verstrekken van relevante informatie.
Waarde bieden
Waarde bieden is de waardevoorstel waarom uw abonnee actie moet ondernemen. Dit is een geweldige kans om te testen wat belangrijker is voor mensen en waar ze doorheen gaan. MECLabs voerde een test uit op de aanbiedingswaarde en promootte een Content-stuk voor B2b-kijkers.
In één variant had een andere informatie over het stuk inhoud dat de abonnee kan aanklikken en zien.
In de tweede variant sprong de abonnee direct in de inhoud met het e-mailexemplaar met enkele paragrafen en de abonnee kan klikken om meer te lezen. Op deze manier las de abonnee een deel van de werkelijke inhoud en deze variant had een hogere klikfrequentie vergeleken met eerder omdat de abonnee de waarde begreep van wat ze zouden winnen wanneer ze klikken. Hoewel dit van geval tot geval kan veranderen, is de aanbiedingswaarde precies waar de abonnee naar op zoek is, ze moeten klikken.
Stimulans om actie te ondernemen
Dit is de vaak misbruikte tactiek van bedrijven en daarom hebben de meeste landen strenge SPAM-wetten. In plaats van de prikkel en het aanbod om hand in hand te gaan, misbruiken bedrijven de prikkel als ze geen goede voorzorg hebben. Terwijl gratis verzending of grote cashbacks een grote stimulans zijn, geven bedrijven vaak dergelijke prikkels wanneer hun product geen grote meerwaarde biedt. De incentive moet uw aanbodwaarde aanvullen.
Wrijvingselementen van het proces
Wrijving en angst (later besproken) zijn twee factoren die de kans verminderen dat de abonnee op de call-to-action-knop klikt. Wrijving zijn onvrijwillige factoren die de gebruikerservaring voor de abonnee verminderen.
Verbroken lay-out en laadsnelheid zijn twee hoofdfricties die de conversieratio kunnen beïnvloeden. Ongeacht hoe relevant de aanbiedingswaarde en de prikkel voor de abonnee kunnen zijn, als zij de e-mail niet kunnen lezen, gedraagt het zich als de vertragingskracht in de conversieratio. Dit is vooral mogelijk als uw e-mails niet reageren. Uw CTA-knop zou klein genoeg zijn gemaakt om niet-tappable te zijn op mobiele apparaten of erger nog, als u een op afbeelding gebaseerde CTA-knop hebt en de afbeeldingen zijn uitgeschakeld, dan is de abonnee mogelijk niet op de hoogte van de knop en klikt deze niet.
Angstelementen van het proces
Angstelementen zijn vertragingskracht die door de mens is veroorzaakt. Het geeft de angst of angst aan die uw abonnee zal ervaren als ze niet zeker weten waar ze aan beginnen als ze op de CTA-knop klikken. Dit kan ook gebeuren wanneer de bestemmingspagina voor altijd laadt en de abonnee halverwege uitvalt.
U kunt dit verminderen door duidelijke verwachtingen te stellen over wat er zou gebeuren wanneer ze op de CTA klikken of wat ze op de bestemmingspagina kunnen leren.
Welke statistieken moeten worden overwogen tijdens het optimaliseren
De statistieken die u moet controleren, zijn afhankelijk van de KPI (Key Performance Indicator). Een methode die meestal goed is voor de e-mail zelf, is de CTR. Open tarief kan informatief zijn, maar het is niet altijd 100% nauwkeurig. Open rate wordt berekend met een pixel wordt gedownload wanneer u de e-mail opent en het zal niet mogelijk zijn wanneer de afbeeldingen zijn uitgeschakeld of worden bekeken in het Outlook-preview-venster.
Klikfrequenties zijn aan de andere kant nauwkeuriger omdat het betekent dat iemand een actie heeft ondernomen en het dus effectiever is om te meten. Dit is van toepassing bij het berekenen van de inkomsten. Afhankelijk van je doel zijn klikfrequenties ook subjectief. Klikfrequenties zijn ook een goede meetwaarde om te meten. Stel je voor dat het doel van je e-mail is om klanten een ticket te laten reserveren. De incentive die u biedt, is een gratis iPad via sweepstakes. Je zult veel mensen observeren om te klikken, maar hoeveel daadwerkelijk een ticket boeken is cruciaal.
Als je een andere e-mail stuurt, als onderdeel van A / B-testen, zeg je dat je de beste treinkaartjes ter wereld hebt en een daling van de klikfrequentie ziet, dan was de incentive goed, maar de aanbiedingswaarde was niet goed genoeg.
Maar zoals we eerder al zeiden, e-mail is slechts een medium tussen twee bestemmingspagina's, dus de werkelijke te meten meetwaarde is het aantal mensen dat op uw bestemmingspagina interactie heeft en dat de fijne lijn tussen de hoeveelheid v / s-kwaliteit zou bepalen.
Uiteindelijk kunt u minder mensen naar uw bestemmingspagina leiden. U kunt een e-mail ontvangen die minder klikken ontvangt, maar vanwege een e-mailbericht van hogere kwaliteit, nemen zij daadwerkelijk de actie en kopen zij het product, toch? Dat betekent dat uw e-mailcampagne in de juiste richting wordt geoptimaliseerd.
Afsluiten
Dus dat noemen we de methode voor het optimaliseren van de e-mailcampagnes door de open tarieven te verhogen door relevante e-mails te verzenden en de klikfrequentie te verbeteren met het berekenen van de effectiviteit van e-mailberichten. Hier vindt u koppelingen naar enkele geweldige casestudy's voor het optimaliseren van e-mailcampagnes.
software-leudal.nl | software-maken.nl | software-oplossingen.nl | software-webdesign.nl
webbureau-leudal.nl | webbureau-limburg.nl | websites-limburg.nl